onsdag 22. mai 2013

Jente-tur til Tyrkia - Alanya!

I vinter ble jeg spurt av ei god venninne om å vi skulle reise på jente-tur, gjett om jeg var vanskelig å overtale? NEI det var jeg ikke!
Vi bestemte oss om å reise til Tyrkia, vi har begge vært der tidligere  og  likte oss veldig godt, 
Kriteriene var: en leilighet nær stranda med hav utsikt og nærme shopping og spisesteder!
Valget falt på Green Garden ved Oba/ Alanya

Utsikten fra leiligheten


Ser ikke helt ille ut eller?

Lørdag 03.05.2013 reiste vi avsted, tenk en hel uke helt alene!
vi var ute i god tid, så vi skulle rekke å handle på taxfree, men problemet med å ha for god tid, er at en plutselig kan slappe av litt for mye..... og kanskje nesten ikke rekke flyet?
jo da, vi rakk det vi, det er noen andre jeg sikter til........

mye skal sjekkes, og en liten "kjøre pils" må en jo ha!

Så var vi vel nede i Antalya, 


det kjedeligste med hele turen er bussturen på 2 timer!

Som de pliktoppfyllende husfruer, sendes det melding hjem om at vi er kommet vel frem!


Så var ferien endelig igang, en uke med sol og shopping!
Søndag våknet vi i strålende sol og hver dag laget vi frokost ute på terrassen

Jorunn lager frokost

Ser vel litt koselig ut?

Så var det tid for stranda, og utover dagen steg temeraturen til 36 grader i skyggen!
25 grader i vannet så til og med jeg badet!

Jorunn var litt tøffere enn meg, hun bare kastet seg uti vannet, mens jeg trengte litt mer tid!

Denne dagen tok vi Tyrkisk bad og aroma terapi, noe så nydelig, kan absolutt anbefales! 
senere tok vi ansiktsmassasje, jeg klippet håret og farget bort de grå hårene!
det ble også tid til shopping!egentlig mye av det, så vi var ganske spente på hvordan det gikk med vekta på turen hjem, men det gikk gudskjelov bra. 
Vi traff også kjente på turen og vi spiste middag med de to av kveldene.

Shopping i Alanya!

venter på bussen!

Men en uke går tid for fort og så var det tid for hjemreise!

Tusen takk for en kjempefin tur Jorunn!








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar