mandag 24. mai 2010

17.mai i Hurdal

Som tradisjonen tro er det ingen andre steder i verden å være, enn i Hurdal 17.mai. Etter å ha flyttet ut av bygda for 20 år siden, må jeg alltid oppover denne dagen! å kjøre østsiden av Hurdalsjøen å se utover bygda, er det vakreste og det flotteste jeg kan tenke meg, se sjøen ligge speilblank-  bjerka nyutsprunget- og det norske flagget som vaier på flagstengene, Ja da tenker jeg med vemod hva jeg har forlatt!
Etter at barnetoget og tale for dagen er over, er det hjem til foreldrene mine der serveres nydelig mat og vi storkoser oss alle sammen. Er nok litt koselig også for foreldrene mine å se slekta er økt med to flotte oldebarn! tenk at jeg har så gammle foreldre!!!! he he he, (det er de aldeles ikke, og de er de beste foreldrene jeg kunne ha fått!)

Her er 4 genrasjoner

Broren min med sitt barnebarn.

Simen, Linn og Tore og oldeforeldre.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar