onsdag 25. november 2009

PÅSAN PÅ UTSTILLING

Påsan har vært på utstilling.
Trimmet og nybadet gikk han i ring,
ble gransket av kyndige dommerblikk.
fikk silkesløyfe, diplom og kritikk.

At sløyfen var gul kan være det samme
for diplomet henger i glass og ramme.
Kritikken brente jeg rett og slett
for den vitnet kun om mangel på vett!

Du blir sikkert sjokkert
når du hører, at påsan har for korte ører!
og vel kan vel alle ta feil iblant,
men at påsan var hjulbent
er slett ikke sant.

Selv om andre gikk pent på plass,
og påsan dro som han trakk ett lass,
Måtte da dommeren kunne se-
at karperyggen kom nettopp av det!

At ryggen så lang ut og skuldren steil
var helt og holdent trimmeres feil.
men dette har hun også fått høre!
Jeg ringte å klaget, så slang jeg på røret.

Tannmangel sto det jammen til slutt,
men da protesterte jeg resolutt!
man kan da ikke bedømme tenner
ved å telle merker på dommerens hender!

Foresten var det ikke rart han bet,
Da dommeren sa han var for fet!
Påsan er da bare litt lubben,
nei, ut med dommeren og ned med klubben.

Vi skal så vist ikke stille ut mer,
når det er bare feil de ser.
men heldigvis tok ikke Påsan på vei,
han tok det sporty, han som meg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar