onsdag 30. desember 2009

HUNDENS BØNN TIL DEG:







Mitt liv varer kun i 10-15 år.

Enhver adskillelse fra deg betyr sorg for meg. Tenk over det når du anskaffer meg.


Gi meg litt tid til å forstå hva det er du forlanger av meg.


Gjør meg tillitsfull, du er hele mitt liv.


Vær ikke sint på meg lenge av gangen og sperr meg ikke inne som straff.


Du har ditt arbeidet, dine fornøyelser, dine venner, jeg har bare deg.


Snakk med meg- selvom jeg ikke forstår dine ord, så forstår jeg når din stemme gjelder meg.


Vet du at jeg aldri glemmer hvordan du er mot meg.


Før du slår meg, tenk på at mine tenner med letthet kan knuse din hånd, men jeg bruker ikke min makt.


Når du blir irritert på meg, fordi du har det travelt, så tenk på at jeg kanskje har vondt i magen, kanskje lå jeg for lenge i solen, kanskje er jeg bare trett og sliten.


Ta deg av meg når jeg blir gammel, også du blir gammel.


Vær hos meg når jeg har det vanskelig. Alt blir lettere fordi jeg har deg, jeg elsker deg.



                                                        


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar