søndag 13. desember 2009

Ventetid for en mormor!





Mamma er du hjemme?

Det var min datter som ringte
"Da kommer  vi en tur, setter du på kaffen"?
Kaffe skal bli.
og  for min datter har jeg jo tid.
Jeg tenke at hun vil vel prate litt, og kanskje vil hun at vi skulle gå tur med hundene?
Så kommer hun,ikke alene,men sammen med sin kjære Tore
I det de kommer inn døren tenkte jeg: så lykkelige de ser ut.
Vi setter oss på kjøkkenet og kaffen kommer på bordet.
"Vi har noe å fortelle deg," sier hun
Jeg  holder pusten, og venter spent.
De ser så glade ut, og jeg tenkte at det må være noe hyggelig.
Og så komme det - "mamma, du skal bli bestemor"!!
Bestemor, jeg, - tårene renner, det er gledestårer.
Tenk at min "lille pike" skal bli mamma.
Det hadde jeg jo aldri trodd!
Det ble mange klemmer på begge to.
Jeg legger hånden på magen hennes, det er et under, et nytt liv vokser der inne.
Det blir et vårbarn, termin 5.mars.
Jeg har ikke ord for gleden jeg kjenner nå.
Jeg spør om de har fortalt det til moren hans, og det har de.
Hun er like glad som jeg.
Jeg er stolt,  jeg er glad og jeg er rørt.
Jeg så på min datter og tenkte, at ingen kan faktisk se det på deg ennå.
Hun er like slank, men når jeg så på henne igjen, tenkte jeg at hun så lykkeligere ut,
det lyser av dem.
Han er en kjekk ung mann, og jeg vet de vil få det godt sammen.
De har nå vært på ultralyd og det er en liten gutt! han veier 1250 gram og skal hete Simen!

1 kommentar:

  1. Så utrolig fint skrevet! Blir helt rørt selv her jeg sitter :-) Gratulerer bestemor!

    SvarSlett