onsdag 3. februar 2010

Savn etter valpene / oppskrift på godbiter.

Først vil jeg nevne at nå er tre av valpene leverert til sine nye hjem, Vespa blir levert på lørdag,
Det er trist og godt på samme tid jeg savner valpene, men vet samtidig at jeg ikke hadde mulighet til å beholde en valp akkurat nå, så det må bli på ett senere tidspunkt. Jeg vet at de har fått gode hjem, og både valpene og nye eiere trives!

Mail fra en av valpekjøperne:

De første klynkene vi hørte fra Barack i går var da vi kjørte opp Djupdalen. Da kom savnet av mor og søsken, men det varte bare en kort stund.
Det ble en livat tid i går kveld. Han var helt propell, måtte ta seg en halv time i senga sånn ved åtte tiden før det var full fart igjen. Da vi gikk til sengs like før kl 12 plasserte vi buret på soveværelse og da var det noe klynking et kort minutt – så var det stille. I dag kl 7 sto han oppreist og logret og var propell igjen. Nå har vi vært ute og gått tur, - han har fått på seg halsband, og det gikk veldig bra.
Så han har det topp. Men vi må jo se hvor vi setter beina våre, - for der er han. Dette blir artig.

Marit og Kjell

Barack

Jeg lager godbiter til hundene det er noe de bare elsker, når jeg holder på ligger Tara og Bente foran stekeovnen og passer på, de er nok redde for at den skal ta seg en tur ut eller noe sånt. Når det er ferdig stekt maser de i ett kjør om å få!
Sånn lager jeg de:
1 kg lever
solsikkefrø
linfrø
havregryn
blandingspose men grønnsaker
(evt. på sommeren 2-3 hvitløksfedd har hørt at flotten ikke synes om det)
blander dette så i foodprosessoren til en passe deig (ikke for tykk)
Smører det utover en langpanne (stekepapir under)
setter stekeovnen på varmluft ca:80 - 100 grader
stekes i ca 1 time
bruker så pizza hjulet og lager ruter i passe store biter
snur bitene og steker videre i ca 1 time vender de igjen og fortsetter stekingen til de er harde.


Lar bildene tale for seg.






På søndag: 01.02.10 var Linn, Bente, Kristin og jeg med hunder på tur, jeg må nok si vi vekker oppsikt når vi kommer gående, Linn har 4 hunder, Bente har 2, Kristin har 3 men da hadde hun Tipo også så totalt 4, og jeg med mine 2 søte Cairn! Tara syntes det var deilig med langtur igjen, så hun storkoste seg.



Tara og Bente

Ikke lett å komme frem i snøen for en med korte ben.

De er bare helt skjønne

Bente og Qui

Hva er dette sier Dille, er det en kanin?

Det er en grunn for at Dille blir kalt for Dille kanskje "kroko" Dille????

eller?

Som nevnt på ett tidligere blogg innlegg skal jeg jo ble bestemor i mars, og da må en jo kjøpe litt til lille Simen, så sagt så gjort. Tenkte at han må jo ha noe med søte små Cairn på, og noe som Linn vil sette pris på! Så da lagde jeg like godt en body.

Med Tara og Bente på!

Den var vel søt vel?

Ettersom Vespa nå er alene igjen sammen med oss, så slipper hun være i valpegården hele dagen, hun elsker å løpe rund i huset sammen med mamma og tante, og det vanker endel godbiter. Halen går helt i loop!

Vi tigger ikke, gjør vi vel?

??????

Nå slapper vi av.

Vespa jeg kommer til å savne deg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar