tirsdag 2. februar 2010

Her kommer en forklaring på hvorfor mannen er som han er!!!

Fikk denne av en venninde av meg, måtte bare legge den ut på siden!


Herren sa til eselet: Du skal kalles esel. Du skal sitte hele dagen og bli kalt dum, som takk. Du skal bli 20 år gammel.
Eselet svarte: Hmmm, det høres ikke ut som noe godt liv. Kan jeg ikke nøyes med å bli 5 år? Herren aksepterte.

Så skapte Herren hunden. Herren sa: Du skal kalles hund, leve som et underkastet dyr, leve av middagsrester og passe på huset. Du blir 35 år gammel.
Hunden svarte: Kan jeg ikke nøyes med å bli 15 år? Herren aksepterte.

Så skapte Herren papegøyen. Herren sa: Du skal kalles papegøye. Du skal sitte i et hjørne i stuen og gjenta det folk sier, til stor irritasjon for alle. Du skal bli 75 år.
Papegøyen: Kan jeg ikke nøyes med å bli 50 år? Herren aksepterte.

Så skapte Herren mannen…
Herren sa: Du skal være et menneske, mannen, du skal leve det gode liv. Du skal være smart og intelligent, og du styrer og bestemmer over denne verden. Du skal leve i 20 år.
Mannen: Det høres ut som et godt liv, men kan det ikke vare litt lenger? Kan jeg ikke få de 15 år eselet ikke ville ha, de 20 år som hunden avslo og de 25 år papegøyen ikke hadde lyst på? Herren aksepterte.
Derfor lever mannen et deilig liv frem til han blir 20. Så blir han gift. De neste 15 år sliter han hele dagen og blir kalt dum som takk. Så får han barn, lever av middagsrester og passer på huset de neste 20 år. De siste 25 år sitter han i et hjørne i stuen og gjentar alt folk sier, til alles store irritasjon.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar