torsdag 28. januar 2010

Bente's Valper er 1år! 30.01.09

Ønsker Amanda, Amira og Bob Kåre til lykke med 1.års dagen, tenk at tiden har gått så fort!
Synes ikke det er lenge siden de kom til verden.

Hundehvalpen
av Andrè Bjerke


Jeg går her i gaten og leier
En rar liten terrier-mann.
Den vimser og detter og deiser
Og drar på oppdagelsesreiser
I nye, merkverdige land.

Det silderer en vår gjennom sølen -
Den første livssalige vår
Risler i Pilestredet,
Og underlig er det å se det
For den som ble født i går!

Den løper til alle kanter
Så gaten blir altfor trang.
Den løfter en stolt liten snute,
For nettopp i dag er den ute
For første velsignede gang.

At verden skal være så veldig,
Er mer enn en hvalp kan forstå.
Det strømmer imot den så mye,
Og stadig så kommer det nye
Ting som må luktes litt på.

Den snuser på alt som den møter
Og drar i mitt bukseben,
Fordi jeg skal se hva den finner:
En dråpe. Et strå. Noen pinner.
En blomst i en rennesten!

Den ligner på eventyrgutten
Som ropte: jeg fant! jeg fant!
Men ser den en flue som svirrer
Da holder den pusten og stirrer:
Nei dette! - Kan dèt være sant?

Den bjeffer av fryd og forundring
Og mener vel nærmest og si:
På jorden er meget å lære,
Og her er det moro å være,
Så her vil jeg sannelig bli!

At valper har meget å lære
Er noe vi alle vet,
Men likevel må jeg bekjenne:
Jeg lærer nok mere av denne
Enn ellers av mangen profet. -

Den eneste visdom i verden
Har visdommens voktere gjemt
Bak formler og støv og løgne.
Å sanse med nakne øyne
Er noe de lærde har glemt!

Men den som er åpen i sjelen
Og ny og forundret og ren,
Han ser hvor de andre er blinde.
For ham er det meget å finne
Selv i en rennesten!


Tara prøvde å overta Bentes valper.


Bob Kåre han bor på Matrand


Amanda bor i Sande vestfold


Amira og en av Isis sine valper


Amira bor på Stovner


Ønsker dere en riktig god og fin bursdag!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar