mandag 27. september 2010

Rallylydighetskurs 18 og 19 september.

Helgen 18-19 september var det duket for Rallylydighetskurs!
Det var noe jeg hadde gledet meg til, kurset ble arrangert i regi av Terrier klubben
og instruktør var Kirsti Kahrs hun er også dommer i RL.
Vi var 7 damer med hunder som deltok.
Vi startet med å lære oss hva de forskjellige skiltene betyde, ååååååååååå så mange skilt! 
etterhvert gikk det trillrundt i hode... Hjelp hvordan skulle jeg lære alle disse?
En fordel i Rallylydighet er at vi kan bruke håndtegn, ros og kommando, men vi får ikke ta på hunden
og det er heller ikke lov til å gi dobbelt kommandoer.


Tara og jeg i trening.  



















Søndag var det klart for nok en kurs dag, Vi startet dagen med litt teori og regler etterpå satte vi opp tre baner det var kjempmorsomt og vi ble fort oppmerksomme på hvor fort det er å sette opp banen feil.... plutselig hadde vi feil ved en utgang! men det ble rettet opp og vi fikk da gå banene med hundene. Kurset ble avsluttet med å gå en hel bane! og Kirsti var dommeren. vi var 9 ekvipasjer som gikk og det var kun 4 stk som besto. Jeg er ikke det satte konkuransje menneske, men vi gjennomførte kurset med en 4.plass og besto med 174 poeng av 200 oppnålig! Så jeg var veldig stålt, men jeg må jobbe mye med å huske slak line!
Kirsti Kahrs






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar