mandag 27. september 2010

Dikt: MINE HUNDER


Bente og Tara.


MIN HUND!

Mørke øyne med visdom i... En hale som vifter at du er blid...
strihåret pels i lampes skinn- tenk hvilke rikdom at du er min.
MIN HUND
Du kan smile- du kan le- du har ett hjerte av gull ett sted.
din labb- ditt hode på mitt kne forteller meg jo nettopp det,
MIN HUND
om alle forlot meg- jeg vet du ble. Din uselviskhet forteller meg det.
Du kan ikke lese- det jeg vet...men etter skriftens ord er det kjærlighet.
MIN HUND
Du kan dra mine tanker fra hverdagens jag... du kan rense mitt hjerte fra sinne og nag.
Jeg blir ydmyk av din hengivenhet- dypt gjengjeldt er din kjærlighet...
MIN HUND
Diktet er skrevet av Anne Lise Borge
(har gjort om linje 2, det skulle være silkebløt gullpels i lampens skinn,
men ettersom jeg har Cairn terrier, og de ikke har de den mest bløte pelsen jeg vet om...) 


Tara.
Bente.


1 kommentar:

  1. Du er så flink til å skrive dikt altså, skjønner ikke hvordan du klarer det og endelig har du oppdatert bloggen! ;)
    Jeg som skulle vaske har enda ikke kommet så langt :p

    SvarSlett